Czarniecka Góra oczarowała
Wyrusz z nami do Czarnieckiej Góry to już jedenasta inicjatywa Klubu Turystyki Aktywnej Pasat premiowana do odznaki klubowej. Czytaj dalej
Skarżyskie Topienie Marzanny w promieniach słońca
Dwudziesta druga edycja Rajdu Wiosennego w Skarżysku-Kam. przebiegła z dobrymi humorami i przy bardzo dobrej pogodzie. Czytaj dalej
Informacja o zmianie w wykazie imprez
Informacja o zmianie w wykazie imprez programowych O/PTTK w Końskich i Superpiechurze Świętokrzyskim 2024 Czytaj dalej
Szkolenie dla przewodników w Świetokrzyskim...
W dniu 3 marca Dyrekcja Świetokrzyskiego Parku Narodowego... Czytaj dalej
Rajd Bab ze znakomitą frekwencją
Tegoroczny Rajd Bab nie zachwycił słońcem, ale wiosenną pogodą już tak! Tradycyjnie, jak od blisko pół wieku, na trasie rozegrano kilka konkurencji sprawnościowych, Czytaj dalej

Byliśmy na Kamieniarskiej Górze

10-03-2019 16:28

Kamieniarska Góra - niewielkie wzniesienie blisko Końskich, ale z dala od utartych szlaków. Dotarliśmy tam w niedzielę 3 marca!

Na kolejne zaproszenie Klubu Turystyki Aktywnej PTTK PASAT na imprezę z cyklu Zostań Turystą Ziemi Koneckiej odpowiedziało ponad 20 osób. Kamieniarska Góra okazała się intrygująca nawet dla turystów z Kielc i Piotrkowa Trybunalskiego. Nie zabrakło też sympatyków Klubu, zdobywców Korony Gór Świętokrzyskich, z Końskich i Wąsosza. Wycieczkę prowadziła przewodniczka - Magdalena Weber.

Po zbiórce przy pomniku Tadeusza Kościuszki na skwerze w Końskich, ruszyliśmy na przystanek przy ul. ks. Granata, skąd busem kursowym udaliśmy się do Furmanowa. Tam pod Dębem Hubal rozpoczęliśmy od pamiątkowej fotografii oraz poznania historii miejscowości, zakładu wielkopiecowego i oddziałów "Szarego". Następnie pieszym szlakiem turystycznym koloru niebieskiego kierowaliśmy się do Piasku. Zanim tam dotarliśmy przystanęliśmy jeszcze przy pomniku Waldemara Szwieca "Robota" na skraju wsi Furmanów. W Piasku zatrzymaliśmy się na chwilę, by powspominać rodzinę Janiszewskich, a następnie nieoznakowaną trasą ruszyliśmy w kierunku Kamieniarskiej Góry. Szczyt okazał się mało wymagający, ale bardzo urokliwy, szczególnie z uwagi znajdującą się na nim kapliczkę MB. Następnie lasami kierowaliśmy się do miejscowości Piła, skąd przez Koczwarę i Czerwony Most wróciliśmy do Końskich.

Trasa liczyła łącznie 16 km, stała się również okazją do poznania historii Ziemi Koneckiej, szczególnie tej związanej z okresem II wojny światowej i dokonaniami Waldemara Szwieca "Robota".

Zapraszamy na kolejne wędrówki!

Ostatnio dodane zdjęcia

CookiesAccept

UWAGA! Ta strona używa plików cookie i podobnych technologii.

Jeśli nie zmienisz ustawień przeglądarki, wyrażasz na to zgodę. Więcej informacji w Polityce Prywatności pod adresem http://pttkkonskie.pl/polityka-prywatnosci