II rajd 30 na 30 - relacja

3-08-2015 9:44

Uczestnicy II Rajdu z cyklu 30 na 30 znów mieli szczęście do pogody! Mimo iż lato w pełni, słupek rtęci za oknem nie powędrował zbyt wysoko, a i dukty puszczy jodłowej dawały przyjemny cień. Bodzentyn przywitał uczestników odnowionym rynkiem i wystawą z okazji 660-lecia istnienia miasta.

W sobotę, jeszcze w nieśmiałych promieniach słonecznych, spotkaliśmy się na przystanku w Końskich. Autokar przyjechał punktualnie o godz. 8.00 i po przemówieniu Lucyny Jakubowskiej - prezes Klubu "PASAT", wyruszyliśmy w kierunku Kielc i Bodzentyna. Na płycie rynku stanęło dokładnie 60 uczestników 2. edycji rajdu z cyklu "30 na 30", czyli 30 km na 30 lat istnienia Klubu "PASAT". Wśród nich byli członkowie Klubu, członkowie oddziału PTTK, osoby dorosłe z dziećmi, grupy przyjaciół oraz emeryci i seniorzy. Rajd po raz kolejny okazał się prawdziwym maratonem pokoleń!

Po zapoznaniu się z historią Bodzentyna, zwiedziliśmy kościół pw. św. Stanisława oraz ruiny zamku biskupów krakowskich. Następnie krętymi uliczkami wydostaliśmy się z miasteczka kierując się na niebieski szlak turystyczny. Strome podejście na Miejską Górę nie zniechęciło nikogo, bo tuż za bramą prowadzącą do Świętokrzyskiego Parku Narodowego trasa stała się przyjazna i już bardziej zacieniona. Dalej sprawdziło się stare przysłowie, mówiące o tym, iż im głębiej w las tym więcej drzew. Prastara Puszcza Jodłowa nie zawiodła, a zachwyciła nas sędziwymi okazami drzew. Po krótkim odpoczynku w pobliżu "Łąk Miłości", kontynuowaliśmy wędrówkę, aż do samej Świętej Katarzyny. Śmiałkowie mieli okazję zdobyć najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich - Łysicę, pozostali zgłębiali historię kapliczki Janikowskich i klasztoru sióstr bernardynek. Na koniec, jeszcze przed wyjazdem, znalazła się chwila na odpoczynek i indywidualne zwiedzanie. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspólną wyprawę!

Zapraszamy na kolejną część jubileuszowej wędrówki. Tym razem na jesieni, w dniu 17 października wyruszymy w odwiedziny do Stefana Żeromskiego, do Ciekot. A jeszcze wcześniej w ostatni weekend września oddział PTTK zaprasza na wycieczkę po zamkach, dworach i pałacach województwa świętokrzyskiego. Szczegółowe informacje o obu wyjazdach zamieścimy z końcem wakacji na naszej stronie internetowej.