Deszczowo na II Rajdzie po Koronę

15-05-2016 19:37

Wszyscy zapisani na II Rajd po Koronę stawili się odważnie na zbiórce 14 maja 2016 r. Niebywale mokrą wyprawę zwiastowały pierwsze krople padającego deszczu.

Nie zraziły one jednak 56 osobowej grupy śmiałków, którzy zdeklarowali się zdobywać odznakę Korony Gór Świętokrzyskich. Wyjechaliśmy tuż po godzinie 8.00, w kierunku Oblęgorka. Autokar pilotowała Prezes Klubu Turystyki Aktywnej Pasat - Lucyna Jakubowska. Po dojechaniu na miejsce przewodnictwo objęła Magdalena Weber prowadząc grupę zarówno do pałacyku noblisty, jak i po wybranych na ten dzień szlakach turystycznych. Pałacyk oczarował wszystkich zupełnie, podobnie jak pisarza, który odpoczywał w nim latem. Miło było słuchać w ciepłym wnętrzu opowieści o darach podarowanych Sienkiewiczowi, jego dzieciach i przeróżnych ciekawostkach związanych z miejscem. Po zwiedzeniu ekspozycji i wnętrz, po krótkim posileniu się i wypiciu gorącej kawy, wyruszyliśmy na wędrówkę.

Początkowo szliśmy czarnym szlakiem turystycznym przez wąwozy, otoczeni bajecznie zielonym lasem bukowym i oczywiście kroplami deszczu strącanymi z liści przez wiatr. Na szczycie Baraniej Góry, spotkaliśmy czerwony szlak turystyczny, którym kontynuowaliśmy wędrówkę, aż do miejscowości Sieniów, gdzie znajduje się malowniczy punkt widokowy. Po pokonaniu wzniesienia Góry Siniewskiej i zejściu do Sieniowa, mogliśmy odpocząć chwilę w suchym miejscu. Dalej ruszyliśmy do Huciska, skąd autokarem przejechaliśmy do miejscowości Dobrzeszów. Deszcz rozpadał się na dobre, nakazując nam chwilową przymusową przerwę. Jak tylko się przejaśniło rozpoczęliśmy atak szczytowy na Górę Dobrzeszowską podchodząc niebieskim szlakiem turystycznym od wschodniej strony. Chwilowy brak deszczu pozwolił wykonać pamiątkową fotografię i dał możliwość wysłuchania ciekawostek o dawnym sanktuarium z czasów przedchrześcijańskich. Po zejściu z wzniesienia skierowaliśmy swoje kroki do autokaru, którym wróciliśmy do Końskich.

Już dziś zapraszamy na III Rajd po Koronę, który odbędzie się w dniu 18 czerwca. Zamierzamy wzbogacić kolekcję wzniesień o góry: Sosnowicę i Osieczyńską. Przy okazji sprawdzimy też w jakiej kondycji jest Dąb Bartek.

Zapraszamy do galerii zdjęć!