Słoneczny listopadowy Kraków

20-11-2017 13:27

W dniu 18 listopada odbyła się zaplanowana wycieczka krajoznawcza po Krakowie, a właściwie krakowskim Kazimierzu.

Kameralną grupką wyjechaliśmy o zaplanowanej godzinie w kierunku Krakowa. Pogoda bardzo pozytywnie nas zaskoczyła, bowiem zamiast zapowiadanych mżawek i wiatru gród Kraka przywitał nas pięknym słońcem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Placu Bohaterów Getta, gdzie czekała na nas nasza przewodniczka. Po wysłuchaniu historii dzielnicy, zapoznaniu się z biogramem Tadeusza Pankiewicza - właściciela Apteki pod Orłem, przejechaliśmy do muzeum urządzonego w dawnej fabryce Oskara Schindlera. Wystawa, bardzo interaktywna, połączona z opowieściami przewodniczki odkryła przed nami wizerunek Krakowa z okresu II wojny światowej. Los profesorów Uniwersytetu Jagiellońskiego, życie codzienne, utworzenie getta, dzieje fabryki emalii, w której pracowali Żydzi poruszyły nas mocno. Następnie przejechaliśmy przez Wisłę w kierunku dzielnicy Kazimierz, gdzie spacerując uliczkami poznaliśmy m.in. historię życia Heleny Rubinstein i jej sukcesu, a wizyta w Synagodze Starej pozwoliła na dogłębne zapoznanie się z tradycjami i kulturą żydowską. Wędrując przewodniczka przybliżyła nam także chrześcijańską historię dzielnicy i jej zabytków, kościołów Bożego Ciała i św. Katarzyny. Na koniec odwiedziliśmy także Panteon Narodowy na Skałce, gdzie zostali pochowani znamienici Polacy m.in.: Jan Długosz, Stanisław Wyspiański, Karol Szymanowski, Czesław Miłosz.

Nie mogliśmy ominąć zabytkowego rynku, zatem bulwarami wiślanymi przeszliśmy jeszcze obok Wawelu i dalej ulicą Grodzką na rynek. Tam każdy odrywał to miejsce na sobie znany tylko sposób. O umówionej godzinie, już po zmroku udaliśmy się w drogę powrotną. Wyjazd okazał się być niezwykle punktualnym przedsięwzięciem! Dziękujemy wszystkim za obecność i zapraszamy na kolejne wyprawy!