Przemierzamy Główny Szlak Świętokrzyski - etap I

22-04-2018 7:40

Słoneczna pogoda i wyśmienite nastroje towarzyszyły nam na inauguracji wędrówek świętokrzyskich! W sobotę 21 kwietnia na zbiórce przed wyjazdem pojawili się nie tylko nasi stali sympatycy, ale również przyjezdni goście.

Bardzo cieszymy się, że podjęta inicjatywa przejścia Głównego Szlaku Świętokrzyskiego spotkała się z tak pozytywnym przyjęciem :) Mamy nadzieję, że wytrwacie z nami w podjętym wyzwaniu.

Wyruszyliśmy autokarem tradycyjnie z Końskich z przystanku przy ul. ks. Granata punktualnie o godz. 8.30. Prowadzącą wycieczkę była Magdalena Weber, przewodniczka i sekretarz Klubu Turystyki Aktywnej PTTK PASAT w Końskich. Po krótkim przejeździe, wysiedliśmy w Kuźniakach - miejscowości, w której rozpoczyna się Główny Szlak Świętokrzyski im. Edmunda Massalskiego. Od miejsca z tablicą i kropką sygnalizującą początek szlaku rozpoczęliśmy wędrówkę i wspinaczkę na kolejne wzniesienia Pasma Oblęgorskiego. Kuźniacka nie zmęczyła nas aż nadto, zaś Perzowa dostarczyła wielu emocji. Po pokonaniu punktu wysokościowego zgromadziliśmy się w pobliżu kaplicy św. Rozalii na krótki odpoczynek, małą uroczystość oraz gawędę o historii miejsca. Po posileniu się wysłuchaliśmy opowieści Lucyny Jakubowskiej - prezes Klubu o Górze Perzowej, następnie Ireneusz Biskupski z rąk Wojciecha Paska - prezesa Oddziału, odebrał odznakę Turysty Ziemi Koneckiej w stopniu brązowym. Dalsza wędrówka nie nastręczała zbytnich trudności, długi spacer w kierunku wzniesienia G. Siniewskiej minął nam bardzo przyjemnie, a pobyt na punkcie widokowym w Sieniowie nacieszył oko. Góra Barania stanowiła zwieńczenie naszych zmagań, skąd łagodnym zboczem, podziwiając piękne widoki na kolejne pasma gór świętokrzyskich, dotarliśmy do sklepu w Porzeczu na dłuższy odpoczynek. Stąd zabrał nas autokar, którym wróciliśmy do Końskich na zapowiadaną godz. 16.00.

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć: