Odznaki GSŚ należą do nas

16-10-2019 20:32

To było piękne, jesienne podsumowanie wędrówek po Głównym Szlaku Świętokrzyskim im. Edmunda Massalskiego.

W dniu 12 października 2019 r. wyjechaliśmy na VI Wędrówkę Świętokrzyską, podczas której pokonaliśmy ostatni odcinek czerwonego szlaku turystycznego z Paprocic do Gołoszyc. Wycieczkę poprowadziła Magdalena Weber, a odbyła się ona pod czujnym okiem przedstawicieli z Kielc: Zbigniewa Borowca i Doroty Szarek. Zbyszek przyjechał specjalnie do nas celem weryfikacji naszych książeczek GOT i potwierdzenia przyznania odznak Głównego Szlaku Świętokrzyskiego w stopniu srebrnym i/lub złotym. Wspaniale, że w wędrówce towarzyszyli nam także turyści z Kielc, Skarżyska-Kam i Białaczowa.

Na trasę wyruszyliśmy punktualnie o godz. 10.00, po wykonaniu wspólnej fotografii przy kaplicy pw. św. Brata Alberta w Paprocicach. Pogoda wyśmienicie sprzyjała wędrowaniu :) piękne, jesienne słońce, przebarwiające się na złoty kolor liście, wprawiły nas w doskonały nastrój. Dość śliskie podłoże przysporzyło niektórym kilka wywrotek, ale na szczęście obyło się bez kontuzji :) Wzniesienie Góry Jeleniowskiej pokonaliśmy gładko, potem przypomnieliśmy sobie, jak wygląda gołoborze na Szczytniaku, skąd po krótkim odpoczynku i wykonaniu wspólnej fotografii zeszliśmy do Przełęczy Witosławskiej. Ostatnie kilometry minęły nam szybko, po zejściu z Truskolaski dosłownie za chwilę znaleźliśmy się przy głazie z tablicą informacyjną szlaku i ... początkową czy też końcową kropką.

Po wykonaniu wspólnej fotografii przejechaliśmy do Bobrzy, gdzie czekała na nas już Lucyna Milczuszek - prezes Klubu Turystyki Aktywnej PTTK PASAT w Końskich oraz Piotr Garecki - przedstawiciel Zarządu Oddziału Świętokrzyskiego PTTK w Kielcach. Po posileniu się przy ognisku, posmakowaliśmy jeszcze pysznego ciasta od Pani Krystyny :) i... przyszedł czas na wręczenie odznak :)

Stopień srebrny odznaki zdobyły: Jolanta Weber i Lidia Sztandera.
Stopień złoty zaś: Ireneusz Biskupski, Zbigniew Gontek, Katarzyna Janiszewska, Jan Kowalski, Mirosław Pękala, Krzysztof Smyk, Stanisław Świadek, Anna Tkaczyk, Magdalena Weber, Krzysztof Wiatr, Sylwia Zielińska, Dominika Zielińska, Jolanta i Andrzej Pieńkowscy, Ada Dębowska oraz Wojciech Pasek.

Gratulujemy wszystkim zdobywcom!

Poniżej galeria zdjęć dzięki uprzejmości Ani i Zbyszka :)